NAUPAR maakt winnaars Tophost 2019 bekend
Cruciaal is de feedback van onze klanten. Hierdoor kregen we nog beter inzicht in de factoren die bepalend zijn voor de klanttevredenheid. Schippers bespreken deze feedback, delen Best Practices onderling en zijn zo in staat de tevredenheid te laten stijgen. Uiteindelijk bepalen de gasten welke schippers succesvol zijn, maar dat had niet gekund zonder de inzet van de schippers en het nieuwe beoordelings- en feedback systeem.
Totale reiservaring wordt beter in kaart gebracht
Om onze gasten te helpen bij het maken van de juiste keuze en een beter inzicht te krijgen in de totale klantervaring, hebben we twee jaar geleden een nieuw beoordelings- en feedbacksysteem bij NAUPAR geïntroduceerd. Met dit systeem is het mogelijk om naast de accommodatie en vaartocht ook de aangeboden diensten van de schippers te beoordelen. Naast de beoordeling van de trip, kunnen gasten (persoonlijke) feedback geven aan de schipper of aan NAUPAR en een review achterlaten op de website. Zo wordt de totale reiservaring beter in beeld gebracht en iedereen op dezelfde wijze beoordeeld. Bestaande klanten zijn meer betrokken, nieuwe klanten zijn beter in staat te vergelijken en uiteindelijk kunnen we iedere gast de klantervaring geven die hij verdient.Schippers delen feedback en Best Practices
Maar ook de schippers hebben veel profijt van het nieuwe beoordelings- en feedback systeem. Ze zijn zich bewuster van de verschillende criteria waar gasten op letten en krijgen feedback over hoe ze de klanttevredenheid kunnen verbeteren. Factoren zoals informatieverstrekking, het schip en netheid drukken uiteraard een stempel op de algehele beoordeling. Maar bij meerdaagse vaartochten kijken gasten ook naar de schipper en de bemanning; hoe ze worden ontvangen en begeleid en welke informatie ze krijgen tijdens de vaartocht. Al deze onderdelen worden meegenomen in het nieuwe beoordelingssysteem en wegen net zo zwaar mee bij de beoordeling. We zien dat vooral schippers met aandacht voor details, die gasten verrassen met leuke ideeën tijdens een vaartocht en meedenken met de klant, de verwachtingen van de klant overtreffen en het verschil maken.Het onderzoek naar Tophost 2019
Alle schippers van NAUPAR worden na de vaartocht door de gasten beoordeeld op een aantal punten: de informatieverstrekking, de algemene indruk van het schip, het contact met de schipper en de informatievoorziening en begeleiding tijdens de tocht. Deze ervaringen worden samengevat in één cijfer. Om Tophost te worden, moesten de schippers minimaal een 4,8 scoren op een schaal van 5 sterren, 10 tochten hebben gevaren bij NAUPAR en 50% van de vaartochten moest door de gasten beoordeeld zijn.Ook een keer mee zeilen?
Bekijk ons uitgebreide aanbod, vraag vrijblijvend een offerte aan of neem tijdens kantooruren contact op met een van onze medewerkers. Zij vertellen je graag meer over de vele mogelijkheden van een uitje op een traditioneel zeilschip.
Meer lezen?
Tophosts 2023 I Lucas Knol schipper Pelikaan I Alles is bijzonder aan de Zorg met Vlijt I Karel Hoeksma, schipper Klundert26 I Tophosts 2018 I Bedrijfsuitje organiseren I Uitje met familie en/of vrienden organiseren I Meest afwisselende schooluitje I NAUPAR sponsort gratis lesmateriaal over microplastics voor scholen