Boekingsinformatie
Betalingen, betalingstermijn en factuur
Het is handig om de betalingsdata in uw agenda te zetten, zodat u ze niet vergeet. Voordat een betalingstermijn vervalt, krijgt u van ons ook nog een herinneringsmailtje, want als de (laatste) betaling niet is gedaan voordat u vertrekt, vaart het schip niet uit. Na iedere betaling ontvangt u een betalingsbevestiging.
Heeft u ook extra services bijgeboekt, zoals een servicepakket? De kosten daarvan staan niet op de factuur; u betaalt dit op de dag van vertrek rechtstreeks aan de schipper. Let op: de schipper wil dit vaak contant hebben, dus neem dit geld mee als u aan boord gaat. Een uitzondering hierop is als u catering heeft besteld. Dat regelt NAUPAR. Het bedrag voor de catering staat daarom ook op uw factuur. In dat geval factureren we voor uw gemak ook gelijk de extra services.
Vraag en antwoord
-
Wanneer krijg ik de factuur?
U ontvangt uw factuur nadat u akkoord heeft gegeven op de opdrachtbevestiging. -
Kan ik betalen in termijnen of moet ik alles in één keer betalen?
Dat hangt af van het moment van boeken:- Geboekt binnen zeven weken voor vertrek: u betaalt in één keer het hele bedrag.
- Geboekt meer dan zeven weken voor vertrek, maar u vertrekt binnen een jaar vanaf uw boeking: u betaalt twee weken na uw boeking 50% van de reissom en vier weken voor vertrek de andere 50%.
- Geboekt meer dan een jaar van tevoren: u betaalt 15% voor 1 oktober, 35% voor 1 januari en 50% vier weken voor vertrek.
-
Moet ik de catering ook gelijk betalen?
Dat hangt af van het moment van boeken:- Geboekt binnen vier weken voor vertrek: u betaalt direct na uw reservering het hele bedrag.
- Geboekt meer dan vier weken voor vertrek, maar u vertrekt binnen een jaar vanaf uw boeking: u betaalt vier werken voor vertrek het hele bedrag.
- Geboekt meer dan een jaar van tevoren: u betaalt twee weken na uw reservering 15% en 85% vier weken voor vertrek.
-
Wanneer betaal ik de extra scheepsservices?
De extra services worden aangeboden door de schipper en u betaalt ze op de dag van vertrek gelijk ook de schipper. Meestal wil de schipper dit contant, dus neem het geld mee als u aan boord gaat.
Chat
Via de chatknop rechtsonder kunt u tijdens kantooruren chatten met een medewerker.
Contactformulier
Leg uw vraag of opmerking voor via het contactformulier.
E-mailadres
U kunt ons bereiken via ons e-mailadres [email protected] en voor bestaande boekingen via [email protected]. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.