Goed voorbereid op reis
Goed voorbereid op reis
Een goede voorbereiding maakt uw reis leuker. Daarom helpen we hier graag bij! We hebben allerlei nuttige informatie voor u op een rij gezet. Zo weet u zeker dat u niets vergeet.
- Meer informatie over de voorbereiding van uw reis: Bagage, kledingadvies, praktische zaken en catering
- Meer informatie over de heen en terugreis: route, vervoer en parkeren
- Meer informatie over de praktische inschepingsinformatie die u ontvangt voor vertrek
- Meer informatie over bustransfer voor school- en jeugdgroepen
- Meer informatie over bierservice
Vraag en antwoord
-
Wat is een basisservicepakket?
Een basis servicepakket is een extra service die u kunt bestellen voor meerdaagse vaartochten, indien u geen catering besteld. U bestelt voor een vast bedrag verschillende nieuwe/schone producten die u standaard nodig heeft tijdens uw verblijf aan boord van het schip. Na afloop van de vaartocht kunt u deze producten mee naar huis nemen, met uitzondering van de keukenhanddoeken en theedoeken. De kosten van het basisservicepakket staan bij het schip op het tabblad "specificaties". -
Wat zijn de kosten van een basisservicepakket?
Op het tabblad specificaties bij een schip kunt u zien of de kosten voor een servicepakket wel of niet bij de vaartocht zijn inbegrepen en wat de kosten zijn indien deze niet zijn inbegrepen. Tijdens het online boekingsproces kunt u deze service aanklikken, indien deze service niet bij de prijs van de vaartocht of het arrangement is inbegrepen. -
Tot wanneer kan ik catering bestellen?
U kunt tot uiterlijk vier weken voor vertrek catering bestellen. Tot tien werkdagen voor vertrek kunt u nog wijzigingen doorgeven in het aantal gasten of in het menu. -
Wanneer moet ik mijn dieetwensen/allergieën doorgeven?
Onderaan het boekingsformulier kunt u opmerkingen invullen. Hier kunt u aangeven welke producten u niet wil of mag eten. -
Hoe bestel ik catering?
Tijdens het online boeken van het schip of stuur een e-mail met uw keuze naar [email protected]. In het Foodbook (voor de dagtochten) en de brochure cateringarrangementen (voor de meerdaagse tochten) staan de prijzen en verschillende mogelijkheden waar u uit kunt kiezen. -
Kunnen we zelf koken aan boord?
De meeste schepen hebben een goed uitgeruste keuken aan boord waar u zelf kunt koken. Alles is aanwezig: koelkast, vriezer, oven en/of magnetron, maar ook borden, bestek en pannen. Onder het tabblad ‘Specificaties’ van het schip staat precies wat er aanwezig is in de keuken. Op een paar schepen kunt u niet koken, omdat zij alleen een professionele horecakeuken aan boord hebben. Als dit het geval is, staat dat ook onder het tabblad ‘Specificaties’. -
Tot wanneer kan ik handdoeken, dekbedden of een basisservicepakket bestellen?
Handdoeken, dekbedden en een basisservicepakket is een extra service die u kunt bestellen voor meerdaagse vaartochten, indien u geen catering besteld heeft. U kunt uw bestelling tot vier weken voor de afvaart aan ons doorgeven. Indien u catering besteld heeft, hoeft u geen basisservicepakket te bestellen, omdat de producten dan al bij de prijs zijn inbegrepen. -
Welke bagage neem ik mee?
Bekijk de handige inpaklijst ter inspiratie. Houd er echter rekening mee dat de ruimte op een schip beperkt is en pak uw spullen in een weekendtas of sporttas i.p.v. een koffer. Een tas is makkelijk op te vouwen en kan in een kast of onder het bed liggen. -
Mag ik zelf eten en drinken meenemen?
Of u zelf de catering mag verzorgen, is afhankelijk van het door u gekozen schip. U kunt dit zien op het tabblad 'Specificaties' onder het kopje Catering. Indien catering optioneel is, kunt u zelf boodschappen doen en die meenemen of door een supermarkt bij het schip aan boord laten bezorgen. U kunt ook catering reserveren. Bekijk de mogelijkheden in het Foodbook (voor de dagtochten) of de brochure cateringarrangementen (voor de meerdaagse tochten). -
Tot wanneer kan ik het aantal personen aanpassen voor mijn cateringbestelling?
Tot tien werkdagen voor vertrek kunt u nog wijzigingen doorgeven in het aantal gasten of in het menu. -
Welke catering kan ik bestellen?
Afhankelijk van het gekozen schip kunt u catering bestellen. Op het tabblad Services bij het betreffende schip vindt u een link naar de cateringlijst. -
Wat voor kleding neem ik mee?
Op een zeilschip bent u altijd afhankelijk van de weersomstandigheden. Het is daarom aan te raden uw kleding hier op aan te passen. Bekijk de handige inpaklijst ter inspiratie. Denk in ieder geval aan stevige schoenen met rubberen zolen, gemakkelijke kleding waarin u prettig kunt bewegen en eventueel een hoed of pet tegen de zon. Een zonnebril en zonnebrandcrème is ook belangrijk om mee te nemen. Op het water verbrandt u snel! En neem voor de koudere momenten altijd een lekkere warme trui en dikke sokken mee. Varen jullie in de herfst of verwachten jullie slecht weer? Neem dan ook regenkleding mee. Een jas die water- en winddicht is, is sowieso een aanrader op een schip. -
Wat zit er in het basisservicepakket?
Een basisservicepakket bestaat uit vuilniszakken, keukenhanddoeken, theedoeken, vaatdoekjes, een keukenrol, afwasmiddel, schoonmaakmiddel, afwasborstel, toiletpapier, vloeibare handzeep met pompje in de keuken, peper/zout en koffiefilters. Hiervan is in principe niets standaard aan boord. Bij uw boeking kunt u aangeven of u het basisservicepakket erbij wilt boeken, of u geeft dat later nog door. Doe dit echter maximaal een week voor vertrek. De kosten van het basisservicepakket staan bij het schip op het tabblad "specificaties".
Chat
Via de chatknop rechtsonder kunt u tijdens kantooruren chatten met een medewerker.
Contactformulier
Leg uw vraag of opmerking voor via het contactformulier.
E-mailadres
U kunt ons bereiken via ons e-mailadres [email protected] en voor bestaande boekingen via [email protected]. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.