Wat maakt een schipper een goede gastheer?
Gasten boeken vaak een meerdaagse tocht aan boord van een traditioneel zeilschip. Ze willen even weg uit de kantoortuin of lekker uitwaaien met vrienden of familie. Een goede schipper kan dan nét het verschil maken tussen een leuke trip of een onvergetelijke belevenis.
Gastvrijheid speelt hierbij een belangrijke rol. Naast een opgeruimd schip, bloemetje op tafel of een pot verse koffie dat in de kombuis staat te pruttelen bij aankomst, gaat het over iets extra’s dat de schippers toevoegen aan het uitje. Contact met de schipper en de informatie die hij geeft tijdens de trip zijn hierbij belangrijke aspecten. Een Tophost zorgt er niet alleen voor dat de gast zich thuis voelt, maar is ook nog de perfecte reisleider.
Wat wordt er beoordeeld na de vaartocht?
Na de vaartocht worden alle schepen & schippers die voor NAUPAR varen door de gasten beoordeeld op de volgende punten:
- de algemene indruk van het schip
- het contact met de schipper
- de informatievoorziening tijdens de tocht.
Dit resulteert in één cijfer.
Hoe worden de schippers Tophost?
- ze scoren minimaal een 4,8 op een schaal van 5 sterren
- ze varen in een seizoen minimaal 10 tochten voor NAUPAR
- 50% van de vaartochten moet door de gasten zijn beoordeeld
Waarom een beoordelingssysteem?
Met vervoer, verblijf en vermaak in één bieden we een heel specifiek product. Om onze gasten te helpen bij het maken van de juiste keuze en een beter inzicht te krijgen in de totale klantervaring meten we de reiservaring en zetten deze om naar een heldere beoordeling, waarmee we de belangrijkste aspecten van de totale trip in kaart brengen.