NAUPAR maakt de winnaars Tophost 2018 bekend
Lelystad, 09 november 2018 – NAUPAR heeft de Tophost 2018 voor de meest gastvrije schippers in de charterbranche bekend gemaakt. Hoewel het kwaliteitsniveau van alle schippers binnen NAUPAR erg hoog ligt, scoorden uiteindelijk onder meer de schippers van de traditionele schepen Ambiance, Allure, Eenhoorn, Res Nova en Summertime nét iets hoger dan de rest. Zij spelen bovengemiddeld goed in op de behoeftes van hun gasten en zetten net dat stapje extra waardoor de gasten een onvergetelijke ervaring beleven. “Echt iets om trots op te zijn” vult Pouwel Slurink, directeur van NAUPAR aan, “omdat deze beoordelingen zijn gebaseerd op reviews van onze gasten!”
Wat maakt een schipper een goede gastheer?
“Onze klanten boeken vaak een meerdaagse tocht. Ze willen even weg uit die kantoortuin of lekker uitwaaien met vrienden of familie. Een goede schipper kan dan nét het verschil maken tussen een leuke trip of een onvergetelijke belevenis. Gastvrijheid speelt hierbij een belangrijke rol. Naast een opgeruimd schip, bloemetje op tafel of een pot verse koffie dat in de kombuis staat te pruttelen bij aankomst, gaat het over iets extra’s dat de schippers toevoegen aan het uitje. Contact met de schipper en de informatie die hij geeft tijdens de trip zijn hierbij belangrijke aspecten. Een Tophost zorgt er niet alleen voor dat de gast zich thuis voelt, maar is ook nog de perfecte reisleider.”
Het onderzoek naar Tophost 2018
Alle schippers van NAUPAR worden na de vaartocht door de gasten beoordeeld op een aantal punten: de algemene indruk van het schip, het contact met de schipper en de informatievoorziening tijdens de tocht. Deze ervaringen worden samengevat in één cijfer. Om Tophost te worden, moesten de schippers minimaal een 4,8 scoren op een schaal van 5 sterren, 10 tochten hebben gevaren bij NAUPAR en 50% van de vaartochten moesten door de gasten beoordeeld zijn.
Waarom een nieuw beoordelingssysteem?
Met vervoer, verblijf en vermaak in één biedt NAUPAR een heel specifiek product. Om de gasten de klantervaring te geven die ze verdienen, wilde NAUPAR de reiservaringen beter kunnen meten en omzetten naar een heldere beoordeling. Dat lukte niet goed met de bestaande beoordelingssystemen. Met dit nieuwe systeem brengen we de belangrijkste aspecten van de totale trip beter in kaart. NAUPAR streeft ernaar dat uiteindelijk de hele charterbranche gebruik gaat maken van dit systeem, zodat gasten goed kunnen vergelijken.
Ook een keer mee zeilen?
Bekijk ons uitgebreide aanbod, vraag vrijblijvend een offerte aan of neem tijdens kantooruren contact op met een van onze medewerkers. Zij vertellen je graag meer over de vele mogelijkheden van een uitje op een traditioneel zeilschip.
Meer lezen?
Tophosts 2023 I Lucas Knol schipper Pelikaan I Alles is bijzonder aan de Zorg met Vlijt I Karel Hoeksma, schipper Klundert26 I Tophosts 2019 I Bedrijfsuitje organiseren I Uitje met familie en/of vrienden organiseren I Meest afwisselende schooluitje I NAUPAR sponsort gratis lesmateriaal over microplastics voor scholen